Android: Skillnad mellan sidversioner

Från Tribalwars Wiki SE
Hoppa till navigering
Ingen redigeringssammanfattning
Ingen redigeringssammanfattning
 
(5 mellanliggande sidversioner av samma användare visas inte)
Rad 1: Rad 1:
=Varför blir mina meddelanden fördröjda?=
'''Vilka är minimum systemkraven för att spela Tribal Wars?'''


'''Se till att du har en fungerande anslutning'''
* ARMv7 processor
* min. 256MB RAM
* min. Android version 2.3
* 23MB fritt internt minne


Se till att din telefon har en fungerade internetanslutning. Du kan kontrollera detta genom att öppna ett webbläsarfönster och gå till en webbplats. Om du har anslutningsproblem, testa dessa steg: [[Anslutningsproblem]].
'''Jag kan inte hitta / installera appen.'''


Om webbsidor fungerar men Tribal Wars appen inte fungerar, måste du kontakta din mobilleverantör och systemadministratör och se till att din APN och routern är korrekt konfigurerad för att tillåta icke-webb och socketanslutningar.
Om din enhet inte uppfyller minimum kraven, kommer du inte kunna köra Tribal Wars appen. Om du kan ladda ner appen men inte installera den betyder det att du har för lite fritt utrymme på din enhet. Säkerställ att du har tillräckligt med ledig plats, så du kan installera Tribal Wars appen.


'''Kontrollera att Begränsa bakgrundsdata inte är aktiverad'''
'''Jag kan inte logga in.'''


Se till att Begränsa bakgrundsdata inte är aktiverad för Tribal Wars appen och Google tjänster på din enhet.
Vänligen kontrollera din internetanslutning, Du behöver en stabil internetanslutning för att kunna köra appen och logga in. Kontrollera även att du har valt rätt språkversion, så du har ett registrerat konto servern.
Om du tidigare använt en "Spela nu" session, måste du gå in på samma session genom att klicka på knappen med "Fortsätt spela".
Om detta inte hjälper, kontrollera din programhanterare i Android inställningarna. Där kan du radera appens data, från din Tribal Wars app. VARNING! Radera inte din apps data om du ännu inte registrerat ditt konto från en tidigare "Spela nu" session!


1. Öppna enhetens Inställningar.
'''Jag kan inte ladda ner appen! Jag får ett meddelande som lyder "Appen är inte tillgänglig i ditt land".'''
2. Gå till Dataanvändning.
3. Scrolla neråt och öppna Tribal Wars dataanvändning.
4. Scrolla neråt och se till att Begränsa bakgrundsdata är inaktiverat.
5. Upprepa stegen ovan för Google tjänster.
6. Dessutom, se till att Begränsa bakgrundsdata inte är aktiverat under Dataanvändning.


'''Kanske du bara behöver ändra inställningarna för notifikationer i appen'''
Kontrollera så du inte har någon app igång som låter dig ändra plats medan du försöker ladda ner appen.


1. Öppna Tribal Wars appen.
'''Jag får inga push notifikationer.'''
2. Tryck på kistan för inställningar.
3. Välj Aviseringar.
I denna menu hittar du olika val för push aviseringar och notifikationer. Ändra det så det är som du vill ha det.


'''Om meddelanden fortfarande tar för lång tid att nå din telefon'''
Endast en Android enhet i taget kan få push notifikationer, och det är den som sist anslöt till kontot.
Felsökning för [[Push notifikationer]]


Vi rekommenderar att du:
'''Appen loggar ut mig oväntat.'''
* Rebootar telefonen (Stäng av den och sätt på den igen).
* Testa med en annan anslutning. Om du är ansluten via Wi-Fi, testa en mobil anslutning och vice versa.
* Återställ app inställningar genom att gå till Inställningar> Programhanterare> Meny-knappen> Återställ programinställningar.
* Se till att lämna telefonen ansluten till en strömkälla (för att förhindra energisparläget från att aktiveras) när den är ansluten till Wi-Fi när en mobil dataanslutning inte är tillgänglig.
* Logga ut från Tribal Wars appen och logga in igen.
* Testa att installera Push Notifications Fixer och /eller DNSet på din enhet och se om det hjälper.
* Om du ofta uppkopplad via Wi-Fi, kontrollera Wi-Fi-policy (Inställningar> Wi-Fi> Meny-knappen> Avancerat> Behåll Wi-Fi i viloläge) och kontrollera att den är inställd på Alltid.
* Avinstallera och installera om Tribal Wars appen
* Avinstallera alla ”task killers”. Dessa kan förhindra appen från att ta emot meddelanden om du inte är inne på appen.


Vänligen kontrollera din internetanslutning, Du behöver en stabil internetanslutning för att kunna köra appen och logga in.
Kontrollera även att du angett rätt språkversion så det är där du har ditt konto. Om du tidigare använt en "Spela nu" session, måste du gå in på samma session genom att klicka på knappen med "Fortsätt spela".
Om detta inte hjälper, kontrollera din programhanterare i Android inställningarna. Där kan du radera appens data, från din Tribal Wars app. VARNING! Radera inte din apps data om du ännu inte registrerat ditt konto från en tidigare "Spela nu" session!


Enhets specifika instruktioner
Om detta inte hjälper dig lösa problemen ber vi dig vänligen använda supportsystemet för att kontakta vår kundsupport så vi kan ge dig mer övergripande support och komma åt eventuell data för kontot som kan hjälpa dig med dina problem.


* För OS 4.1+ enheter
När du kontaktar supporten blir du vanligtvis ombedd att antingen installera om appen, rensa appens cache eller båda delarna. Detta är de första stegen för att dels säkerställa att du har en uppdaterad version av appen och dels utesluta att problemen beror på att något lagrats fel på din enhet, vilket kan hända både till exempel vid uppdateringar, en tappad anslutning eller liknande.  
** I Inställningar> Dataanvändning> Meny-knappen, se till att automatisk synkronisering är aktiverad.
** I Inställningar> Dataanvändning> Tribal Wars> Meny-knappen se till att Begränsa bakgrundsdata inte är markerad.
* För OS 4.3+ enheter
** Se till att alla behörigheter för Tribal Wars är inställda till PÅ i App Ops.
* För OS 4.4+ enheter
** Se till att Wi-Fi-optimering inte är aktiverat i Inställningar> Wi-Fi> Meny-knappen> Avancerat> Wi-Fi optimering.


* För OS 5.0+ enheter
Så här gör du en [[Rensning av cache]] på Android.
** Se till att du har inaktiverat prioritetsläget eller att du har tillåtit Tribal Wars meddelanden i prioritetsläget.
* För HTC enheter
** Prova att stänga av Snabb uppstart i Enhetsinställningar> Ström> Snabb uppstart (se till att detta alternativ är avmarkerat).
** Du kan också prova att stänga av Energispar, Extremt Energisparläge och Viloläge. Starta om enheten när du har ändrat inställningarna för att säkerställa att ändringarna tillämpas.
Om inga av ovanstående steg hjälper, är det möjligt att du inte får uppdateringar från Googles push tjänster eller att inställningarna för Wi-Fi eller mobildata är felkonfigurerade
 
 
Varför kan jag inte ansluta? [[Anslutningsproblem]]

Nuvarande version från 29 april 2019 kl. 20.19

Vilka är minimum systemkraven för att spela Tribal Wars?

  • ARMv7 processor
  • min. 256MB RAM
  • min. Android version 2.3
  • 23MB fritt internt minne

Jag kan inte hitta / installera appen.

Om din enhet inte uppfyller minimum kraven, kommer du inte kunna köra Tribal Wars appen. Om du kan ladda ner appen men inte installera den betyder det att du har för lite fritt utrymme på din enhet. Säkerställ att du har tillräckligt med ledig plats, så du kan installera Tribal Wars appen.

Jag kan inte logga in.

Vänligen kontrollera din internetanslutning, Du behöver en stabil internetanslutning för att kunna köra appen och logga in. Kontrollera även att du har valt rätt språkversion, så du har ett registrerat konto på servern. Om du tidigare använt en "Spela nu" session, måste du gå in på samma session genom att klicka på knappen med "Fortsätt spela". Om detta inte hjälper, kontrollera din programhanterare i Android inställningarna. Där kan du radera appens data, från din Tribal Wars app. VARNING! Radera inte din apps data om du ännu inte registrerat ditt konto från en tidigare "Spela nu" session!

Jag kan inte ladda ner appen! Jag får ett meddelande som lyder "Appen är inte tillgänglig i ditt land".

Kontrollera så du inte har någon app igång som låter dig ändra plats medan du försöker ladda ner appen.

Jag får inga push notifikationer.

Endast en Android enhet i taget kan få push notifikationer, och det är den som sist anslöt till kontot.

Felsökning för Push notifikationer

Appen loggar ut mig oväntat.

Vänligen kontrollera din internetanslutning, Du behöver en stabil internetanslutning för att kunna köra appen och logga in. Kontrollera även att du angett rätt språkversion så det är där du har ditt konto. Om du tidigare använt en "Spela nu" session, måste du gå in på samma session genom att klicka på knappen med "Fortsätt spela". Om detta inte hjälper, kontrollera din programhanterare i Android inställningarna. Där kan du radera appens data, från din Tribal Wars app. VARNING! Radera inte din apps data om du ännu inte registrerat ditt konto från en tidigare "Spela nu" session!

Om detta inte hjälper dig lösa problemen ber vi dig vänligen använda supportsystemet för att kontakta vår kundsupport så vi kan ge dig mer övergripande support och komma åt eventuell data för kontot som kan hjälpa dig med dina problem.

När du kontaktar supporten blir du vanligtvis ombedd att antingen installera om appen, rensa appens cache eller båda delarna. Detta är de första stegen för att dels säkerställa att du har en uppdaterad version av appen och dels utesluta att problemen beror på att något lagrats fel på din enhet, vilket kan hända både till exempel vid uppdateringar, en tappad anslutning eller liknande.

Så här gör du en Rensning av cache på Android.