Anslutningsproblem: Skillnad mellan sidversioner

Från Tribalwars Wiki SE
Hoppa till navigering
(Skapade sidan med 'Vanligtvis orsakas detta av ett problem med din internetanslutning eller inställningarna på telefonen. Försök dessa steg för att fixa din anslutning: -Starta om telefon...')
 
Ingen redigeringssammanfattning
 
Rad 3: Rad 3:
Försök dessa steg för att fixa din anslutning:
Försök dessa steg för att fixa din anslutning:


-Starta om telefonen (Stäng av den och sätt på den igen).
* Starta om telefonen (Stäng av den och sätt på den igen).


-Uppdatera Tribal Wars appen till den senaste versionen. Gå till Google Play på din Androidenhet.
* Uppdatera Tribal Wars appen till den senaste versionen. Gå till Google Play på din Androidenhet.


-Starta och stäng av flygplansläget (Android Inställningar> Trådlöst och nätverk> Mer ...> Flygplansläge).
* Starta och stäng av flygplansläget (Android Inställningar> Trådlöst och nätverk> Mer ...> Flygplansläge).


-Kontrollera att dataöverföring är aktiverad (Android-inställningar> Dataanvändning> Mobildata).
* Kontrollera att dataöverföring är aktiverad (Android-inställningar> Dataanvändning> Mobildata).


-Gå till Android Inställningar> Dataanvändning> Meny-knappen>, kontrollera att Begränsa bakgrundsdata inte är markerad.
* Gå till Android Inställningar> Dataanvändning> Meny-knappen>, kontrollera att Begränsa bakgrundsdata inte är markerad.


-Stäng av och starta om Wi-Fi (Android-inställningar> Wi-Fi).
* Stäng av och starta om Wi-Fi (Android-inställningar> Wi-Fi).


-Försök ansluta till olika Wi-Fi-hotspots.
* Försök ansluta till olika Wi-Fi-hotspots.


-Om du ofta är uppkopplad via Wi-Fi, kontrollera Wi-Fi-policyn (Android-inställningar> Wi-Fi> Meny-knappen> Avancerat> Behåll Wi-Fi i viloläge) och kontrollera att den är inställd på "Alltid."
* Om du ofta är uppkopplad via Wi-Fi, kontrollera Wi-Fi-policyn (Android-inställningar> Wi-Fi> Meny-knappen> Avancerat> Behåll Wi-Fi i viloläge) och kontrollera att den är inställd på "Alltid."


-Starta om Wi-Fi-router.
* Starta om Wi-Fi-router.


-Kontakta din mobiloperatör och se till att dina APN-inställningar är rätt konfigurerade.
* Kontakta din mobiloperatör och se till att dina APN-inställningar är rätt konfigurerade.


-Ta bort och installera om Tribal Wars appen (Detta kommer att radera din historik)
* Ta bort och installera om Tribal Wars appen (Detta kommer att radera din historik)


-Uppgradera operativsystemet Android till den senaste versionen för din enhet.
* Uppgradera operativsystemet Android till den senaste versionen för din enhet.


-Om du har möjlighet att ansluta via Wi-Fi, men inte på mobilanslutning (EDGE / 2G / 3G / 4G), dubbelkolla din APN konfiguration med din mobiloperatör.
* Om du har möjlighet att ansluta via Wi-Fi, men inte på mobilanslutning (EDGE / 2G / 3G / 4G), dubbelkolla din APN konfiguration med din mobiloperatör.

Nuvarande version från 5 april 2016 kl. 21.05

Vanligtvis orsakas detta av ett problem med din internetanslutning eller inställningarna på telefonen.

Försök dessa steg för att fixa din anslutning:

  • Starta om telefonen (Stäng av den och sätt på den igen).
  • Uppdatera Tribal Wars appen till den senaste versionen. Gå till Google Play på din Androidenhet.
  • Starta och stäng av flygplansläget (Android Inställningar> Trådlöst och nätverk> Mer ...> Flygplansläge).
  • Kontrollera att dataöverföring är aktiverad (Android-inställningar> Dataanvändning> Mobildata).
  • Gå till Android Inställningar> Dataanvändning> Meny-knappen>, kontrollera att Begränsa bakgrundsdata inte är markerad.
  • Stäng av och starta om Wi-Fi (Android-inställningar> Wi-Fi).
  • Försök ansluta till olika Wi-Fi-hotspots.
  • Om du ofta är uppkopplad via Wi-Fi, kontrollera Wi-Fi-policyn (Android-inställningar> Wi-Fi> Meny-knappen> Avancerat> Behåll Wi-Fi i viloläge) och kontrollera att den är inställd på "Alltid."
  • Starta om Wi-Fi-router.
  • Kontakta din mobiloperatör och se till att dina APN-inställningar är rätt konfigurerade.
  • Ta bort och installera om Tribal Wars appen (Detta kommer att radera din historik)
  • Uppgradera operativsystemet Android till den senaste versionen för din enhet.
  • Om du har möjlighet att ansluta via Wi-Fi, men inte på mobilanslutning (EDGE / 2G / 3G / 4G), dubbelkolla din APN konfiguration med din mobiloperatör.