Moral: Skillnad mellan sidversioner

Från Tribalwars Wiki SE
Hoppa till navigering
Ingen redigeringssammanfattning
Ingen redigeringssammanfattning
 
(2 mellanliggande sidversioner av 2 användare visas inte)
Rad 1: Rad 1:
Moral är ett skydd för nya spelare. Det räknas fram genom att analysera poängen mellan anfallaren och försvararen. En spelare brukar normalt sätt, attackera med 100% moral men om du anfaller en spelare som är mycket mindre än dig själv slåss dina trupper sämre.  
Moral är ett skydd för mindre och / eller nya spelare. Det räknas fram genom att analysera poängen mellan anfallaren och försvararen. En spelare brukar normalt sett, attackera med 100% moral men om du anfaller en spelare som är mycket mindre än dig själv slåss dina trupper sämre.  
Exempel: Om du attackerar en spelare som du har 45% moral mot, så kommer dina trupper att slåss med 45% styrka.  
Exempel: Om du attackerar en spelare som du har 45% moral mot, så kommer dina trupper att slåss med 45% styrka.  
Om en mindre spelare attackerar en större spelare, så får den mindre ingen bonus. Den maximala moralen är alltid 100%.
Om en mindre spelare attackerar en större spelare, så får den mindre ingen bonus. Den maximala moralen är alltid 100%.
Rad 6: Rad 6:


Du kan hitta en moral kalkylator i simulatorn. Skriv bara in ditt mål och dina egna poäng för att få fram moralen.
Du kan hitta en moral kalkylator i simulatorn. Skriv bara in ditt mål och dina egna poäng för att få fram moralen.
[[Fil:Moral2.png]]

Nuvarande version från 26 juli 2017 kl. 17.47

Moral är ett skydd för mindre och / eller nya spelare. Det räknas fram genom att analysera poängen mellan anfallaren och försvararen. En spelare brukar normalt sett, attackera med 100% moral men om du anfaller en spelare som är mycket mindre än dig själv slåss dina trupper sämre. Exempel: Om du attackerar en spelare som du har 45% moral mot, så kommer dina trupper att slåss med 45% styrka. Om en mindre spelare attackerar en större spelare, så får den mindre ingen bonus. Den maximala moralen är alltid 100%.

Tid är också en faktor i uträkningarna av moralen. Den använder informationen om när spelaren gick med i världen. Om en liten spelare har spelat länge på en värld och har lite poäng, så kommer moralen att stiga upp till 50%.

Du kan hitta en moral kalkylator i simulatorn. Skriv bara in ditt mål och dina egna poäng för att få fram moralen.


Moral2.png