Paket: Skillnad mellan sidversioner

Från Tribalwars Wiki SE
Hoppa till navigering
Ingen redigeringssammanfattning
Ingen redigeringssammanfattning
 
(En mellanliggande sidversion av samma användare visas inte)
Rad 1: Rad 1:
Paket systemet är en av två möjliga inställningar en värld kan ha för att producera [[Adelsman|adelsmän]]. Det andra är [[Guld mynt|Guldmynt]] systemet.  
Paket, eller lagringssystemet är en av två möjliga inställningar en värld kan ha för att producera [[Adelsman|adelsmän]]. Det andra är [[Guld mynt|Guldmynt]] systemet.  


== Paket system information ==
== Paketsystem information ==


Det är tre saker som måste uppfyllas innan du kan skapa en adelsman.  
Det är tre saker som måste uppfyllas innan du kan skapa en adelsman.  
Rad 7: Rad 7:
1. Du behöver tillräckligt med farmplats. 1 adelsman tar 100 farmplatser.
1. Du behöver tillräckligt med farmplats. 1 adelsman tar 100 farmplatser.


2. Du behöver tillräckligt med paket. Paket kan lagras med hjälp av resurser och sparas i [[Akademi|Akademin]] och kostar oftast 28000 [[Fil:Holz.png‎]] 30000 [[Fil:Lehm.png‎]] 25000 [[Fil:Eisen.png‎]]
2. Du behöver tillräckligt med paket. Paketen lagras med hjälp av resurser och sparas i [[Akademi|Akademin]] och kostar oftast 28000 [[Fil:Holz.png‎]] 30000 [[Fil:Lehm.png‎]] 25000 [[Fil:Eisen.png‎]]


3. Du behöver tillräckligt med [[Akademi|Akademi]] nivåer. Antalet adelsmän du kan rekrytera styrs av hur många akademi nivåer du har totalt. För varje akademi nivå, kan du bygga 1 adelsman. Du kan max ha 3 akademi nivåer per by.  
3. Du behöver tillräckligt med [[Akademi|Akademi]] nivåer. Antalet adelsmän du kan rekrytera styrs av hur många akademi nivåer du har totalt. För varje akademi nivå, kan du bygga 1 adelsman.  


På de flesta världar som använder paket systemet, ökar kostnaden för adelsmän med 1 paket, varje gång du rekryterar en adelsman. Men, det finns världar som har ett konstant pris där adelsmännen kostar 1 paket hela tiden.
Du kan max ha 3 akademi nivåer per by. När du använder en adelsman för att adla en ny by, kommer denna behålla en av platserna i nivån, vilket betyder att en nivå du förbrukar för att producera adelsmannen inte kommer bli ledig igen.
 
När du lagrar paket, kostar själva adelsmannen ingenting i produktionskostnad utöver de lagrade paketen.
 
På de flesta världar som använder paketsystemet, ökar kostnaden för adelsmän med 1 paket, varje gång du rekryterar en adelsman. Men, det finns världar som har ett konstant pris där adelsmännen kostar 1 paket hela tiden.


[[Fil:Package_system_example.png]]
[[Fil:Package_system_example.png]]

Nuvarande version från 13 september 2017 kl. 20.25

Paket, eller lagringssystemet är en av två möjliga inställningar en värld kan ha för att producera adelsmän. Det andra är Guldmynt systemet.

Paketsystem information

Det är tre saker som måste uppfyllas innan du kan skapa en adelsman.

1. Du behöver tillräckligt med farmplats. 1 adelsman tar 100 farmplatser.

2. Du behöver tillräckligt med paket. Paketen lagras med hjälp av resurser och sparas i Akademin och kostar oftast 28000 Holz.png 30000 Lehm.png 25000 Eisen.png

3. Du behöver tillräckligt med Akademi nivåer. Antalet adelsmän du kan rekrytera styrs av hur många akademi nivåer du har totalt. För varje akademi nivå, kan du bygga 1 adelsman.

Du kan max ha 3 akademi nivåer per by. När du använder en adelsman för att adla en ny by, kommer denna behålla en av platserna i nivån, vilket betyder att en nivå du förbrukar för att producera adelsmannen inte kommer bli ledig igen.

När du lagrar paket, kostar själva adelsmannen ingenting i produktionskostnad utöver de lagrade paketen.

På de flesta världar som använder paketsystemet, ökar kostnaden för adelsmän med 1 paket, varje gång du rekryterar en adelsman. Men, det finns världar som har ett konstant pris där adelsmännen kostar 1 paket hela tiden.

Package system example.png