Moral: Skillnad mellan sidversioner

Från Tribalwars Wiki SE
Hoppa till navigering
(Skapade sidan med ''''Moral''' Moral är ett skydd för nya spelare. Det räknas fram genom att analysera poängen mellan anfallaren och försvararen. En spelare brukar normalt sätt, attackera me...')
 
Ingen redigeringssammanfattning
Rad 1: Rad 1:
'''Moral'''
Moral är ett skydd för nya spelare. Det räknas fram genom att analysera poängen mellan anfallaren och försvararen. En spelare brukar normalt sätt, attackera med 100% moral men om du anfaller en spelare som är mycket mindre än dig själv slåss dina trupper sämre.  
Moral är ett skydd för nya spelare. Det räknas fram genom att analysera poängen mellan anfallaren och försvararen. En spelare brukar normalt sätt, attackera med 100% moral men om du anfaller en spelare som är mycket mindre än dig själv slåss dina trupper sämre.  
Exempel: Om du attackerar en spelare som du har 45% moral mot, så kommer dina trupper att slåss med 45% styrka.  
Exempel: Om du attackerar en spelare som du har 45% moral mot, så kommer dina trupper att slåss med 45% styrka.  

Versionen från 15 mars 2011 kl. 19.51

Moral är ett skydd för nya spelare. Det räknas fram genom att analysera poängen mellan anfallaren och försvararen. En spelare brukar normalt sätt, attackera med 100% moral men om du anfaller en spelare som är mycket mindre än dig själv slåss dina trupper sämre. Exempel: Om du attackerar en spelare som du har 45% moral mot, så kommer dina trupper att slåss med 45% styrka. Om en mindre spelare attackerar en större spelare, så får den mindre ingen bonus. Den maximala moralen är alltid 100%.

Tid är också en faktor i uträkningarna av moralen. Den använder informationen om när spelaren gick med i världen. Om en liten spelare har spelat länge på en värld och har lite poäng, så kommer moralen att stiga upp till 50%.

Du kan hitta en moral kalkylator i simulatorn. Skriv bara in ditt mål och dina egna poäng för att få fram moralen.