Guld mynt: Skillnad mellan sidversioner

Från Tribalwars Wiki SE
Hoppa till navigering
(Skapade sidan med 'Guld mynts systemet är en av två möjliga inställningar en värld kan ha för att producera adelsmän. Det andra systemet är packet systemet. == Guld mynts i...')
 
Ingen redigeringssammanfattning
Rad 10: Rad 10:


2. Du måste ha tillräckligt med guldmynt lagrat. Guldmynt lagras från [[Akademi|Akademin]] och kostar oftast 28000 [[Fil:Holz.png‎]] 30000 [[Fil:Lehm.png‎]] 25000 [[Fil:Eisen.png‎]]
2. Du måste ha tillräckligt med guldmynt lagrat. Guldmynt lagras från [[Akademi|Akademin]] och kostar oftast 28000 [[Fil:Holz.png‎]] 30000 [[Fil:Lehm.png‎]] 25000 [[Fil:Eisen.png‎]]
Detta betyder att när du har rekryterat din tredje adelsman, så har du myntat 6 guld mynt (1+ 2 + 3 = 6).


There are three requirements that must be met before you can create a nobleman.
3. Du behöver resurser för att rekrytera en adelsman.
28000 [[Fil:Holz.png‎]] 30000 [[Fil:Lehm.png‎]] 25000 [[Fil:Eisen.png‎]]


1. You need enough farm space - [[Nobleman|noblemen]] require 100 farm space in order to be built. Första adelsmannen som du skapar, kostar 1 mynt, andra kostar 2 mynt och vidare. Detta betyder att när du har rekryterat din tredje adelsman, så har du myntat 6 guld mynt (1+ 2 + 3 = 6).
Allteftersom världen blir äldre förminskas guldmynts kostnaden av versionens spelledning. Men, vissa världar startar med förminskade guldmynts kostnader.  


2. You need to have enough gold coins stored. Coins are minted in the [[Academy]] and typically cost {{res|28000|30000|25000}}. The first noble you train will require one coin, the second two coins, and so on. This means by the time you've trained your third noble you will have minted at six coins (1 + 2 + 3 = 6).
[[Fil:Coin_system_example.png]]
 
3. You need enough resources to train the nobleman: {{res|40000 |50000|50000}}.
 
As worlds progress the cost of gold coins normally is reduced by the game management team. However, some worlds do launch with reduced costs.

Versionen från 25 mars 2011 kl. 18.08

Guld mynts systemet är en av två möjliga inställningar en värld kan ha för att producera adelsmän. Det andra systemet är packet systemet.


Guld mynts information

Det är tre stycken saker som måste uppfyllas före du kan skapa en adelsman.

1. Du behöver tillräckligt med farmplats. 1 adelsman tar 100 farmplatser.

2. Du måste ha tillräckligt med guldmynt lagrat. Guldmynt lagras från Akademin och kostar oftast 28000 Holz.png 30000 Lehm.png 25000 Eisen.png Detta betyder att när du har rekryterat din tredje adelsman, så har du myntat 6 guld mynt (1+ 2 + 3 = 6).

3. Du behöver resurser för att rekrytera en adelsman. 28000 Holz.png 30000 Lehm.png 25000 Eisen.png

Allteftersom världen blir äldre så förminskas guldmynts kostnaden av versionens spelledning. Men, vissa världar startar med förminskade guldmynts kostnader.

Coin system example.png