Guld mynt: Skillnad mellan sidversioner

Från Tribalwars Wiki SE
Hoppa till navigering
Ingen redigeringssammanfattning
Ingen redigeringssammanfattning
Rad 1: Rad 1:
Guld mynts systemet är en av två möjliga inställningar en värld kan ha för att producera [[Adelsman|adelsmän]].  
Guldmynts systemet är en av två möjliga inställningar en värld kan ha för att producera [[Adelsman|adelsmän]].  
Det andra systemet är packet systemet.  
Det andra systemet är packet systemet.  



Versionen från 25 mars 2011 kl. 18.09

Guldmynts systemet är en av två möjliga inställningar en värld kan ha för att producera adelsmän. Det andra systemet är packet systemet.


Guldmynts information

Det är tre stycken saker som måste uppfyllas före du kan skapa en adelsman.

1. Du behöver tillräckligt med farmplats. 1 adelsman tar 100 farmplatser.

2. Du måste ha tillräckligt med guldmynt lagrat. Guldmynt lagras från Akademin och kostar oftast 28000 Holz.png 30000 Lehm.png 25000 Eisen.png Detta betyder att när du har rekryterat din tredje adelsman, så har du myntat 6 guld mynt (1+ 2 + 3 = 6).

3. Du behöver resurser för att rekrytera en adelsman. 28000 Holz.png 30000 Lehm.png 25000 Eisen.png

Allteftersom världen blir äldre så förminskas guldmynts kostnaden av versionens spelledning. Men, vissa världar startar med förminskade guldmynts kostnader.

Coin system example.png