Anslutningsproblem: Skillnad mellan sidversioner
Hoppa till navigering
(Skapade sidan med 'Vanligtvis orsakas detta av ett problem med din internetanslutning eller inställningarna på telefonen. Försök dessa steg för att fixa din anslutning: -Starta om telefon...') |
Ingen redigeringssammanfattning |
||
Rad 3: | Rad 3: | ||
Försök dessa steg för att fixa din anslutning: | Försök dessa steg för att fixa din anslutning: | ||
* Starta om telefonen (Stäng av den och sätt på den igen). | |||
* Uppdatera Tribal Wars appen till den senaste versionen. Gå till Google Play på din Androidenhet. | |||
* Starta och stäng av flygplansläget (Android Inställningar> Trådlöst och nätverk> Mer ...> Flygplansläge). | |||
* Kontrollera att dataöverföring är aktiverad (Android-inställningar> Dataanvändning> Mobildata). | |||
* Gå till Android Inställningar> Dataanvändning> Meny-knappen>, kontrollera att Begränsa bakgrundsdata inte är markerad. | |||
* Stäng av och starta om Wi-Fi (Android-inställningar> Wi-Fi). | |||
* Försök ansluta till olika Wi-Fi-hotspots. | |||
* Om du ofta är uppkopplad via Wi-Fi, kontrollera Wi-Fi-policyn (Android-inställningar> Wi-Fi> Meny-knappen> Avancerat> Behåll Wi-Fi i viloläge) och kontrollera att den är inställd på "Alltid." | |||
* Starta om Wi-Fi-router. | |||
* Kontakta din mobiloperatör och se till att dina APN-inställningar är rätt konfigurerade. | |||
* Ta bort och installera om Tribal Wars appen (Detta kommer att radera din historik) | |||
* Uppgradera operativsystemet Android till den senaste versionen för din enhet. | |||
* Om du har möjlighet att ansluta via Wi-Fi, men inte på mobilanslutning (EDGE / 2G / 3G / 4G), dubbelkolla din APN konfiguration med din mobiloperatör. |
Nuvarande version från 5 april 2016 kl. 21.05
Vanligtvis orsakas detta av ett problem med din internetanslutning eller inställningarna på telefonen.
Försök dessa steg för att fixa din anslutning:
- Starta om telefonen (Stäng av den och sätt på den igen).
- Uppdatera Tribal Wars appen till den senaste versionen. Gå till Google Play på din Androidenhet.
- Starta och stäng av flygplansläget (Android Inställningar> Trådlöst och nätverk> Mer ...> Flygplansläge).
- Kontrollera att dataöverföring är aktiverad (Android-inställningar> Dataanvändning> Mobildata).
- Gå till Android Inställningar> Dataanvändning> Meny-knappen>, kontrollera att Begränsa bakgrundsdata inte är markerad.
- Stäng av och starta om Wi-Fi (Android-inställningar> Wi-Fi).
- Försök ansluta till olika Wi-Fi-hotspots.
- Om du ofta är uppkopplad via Wi-Fi, kontrollera Wi-Fi-policyn (Android-inställningar> Wi-Fi> Meny-knappen> Avancerat> Behåll Wi-Fi i viloläge) och kontrollera att den är inställd på "Alltid."
- Starta om Wi-Fi-router.
- Kontakta din mobiloperatör och se till att dina APN-inställningar är rätt konfigurerade.
- Ta bort och installera om Tribal Wars appen (Detta kommer att radera din historik)
- Uppgradera operativsystemet Android till den senaste versionen för din enhet.
- Om du har möjlighet att ansluta via Wi-Fi, men inte på mobilanslutning (EDGE / 2G / 3G / 4G), dubbelkolla din APN konfiguration med din mobiloperatör.