Moral: Skillnad mellan sidversioner
Ingen redigeringssammanfattning |
Ingen redigeringssammanfattning |
||
Rad 1: | Rad 1: | ||
Moral är ett skydd för nya spelare. Det räknas fram genom att analysera poängen mellan anfallaren och försvararen. En spelare brukar normalt | Moral är ett skydd för mindre och / eller nya spelare. Det räknas fram genom att analysera poängen mellan anfallaren och försvararen. En spelare brukar normalt sett, attackera med 100% moral men om du anfaller en spelare som är mycket mindre än dig själv slåss dina trupper sämre. | ||
Exempel: Om du attackerar en spelare som du har 45% moral mot, så kommer dina trupper att slåss med 45% styrka. | Exempel: Om du attackerar en spelare som du har 45% moral mot, så kommer dina trupper att slåss med 45% styrka. | ||
Om en mindre spelare attackerar en större spelare, så får den mindre ingen bonus. Den maximala moralen är alltid 100%. | Om en mindre spelare attackerar en större spelare, så får den mindre ingen bonus. Den maximala moralen är alltid 100%. |
Nuvarande version från 26 juli 2017 kl. 17.47
Moral är ett skydd för mindre och / eller nya spelare. Det räknas fram genom att analysera poängen mellan anfallaren och försvararen. En spelare brukar normalt sett, attackera med 100% moral men om du anfaller en spelare som är mycket mindre än dig själv slåss dina trupper sämre. Exempel: Om du attackerar en spelare som du har 45% moral mot, så kommer dina trupper att slåss med 45% styrka. Om en mindre spelare attackerar en större spelare, så får den mindre ingen bonus. Den maximala moralen är alltid 100%.
Tid är också en faktor i uträkningarna av moralen. Den använder informationen om när spelaren gick med i världen. Om en liten spelare har spelat länge på en värld och har lite poäng, så kommer moralen att stiga upp till 50%.
Du kan hitta en moral kalkylator i simulatorn. Skriv bara in ditt mål och dina egna poäng för att få fram moralen.