Android: Skillnad mellan sidversioner

Från Tribalwars Wiki SE
Hoppa till navigering
(Skapade sidan med 'Under konstruktion Varför kan jag inte ansluta? Anslutningsproblem')
 
Ingen redigeringssammanfattning
Rad 1: Rad 1:
Under konstruktion
Varför blir mina meddelanden fördröjda?
 
Se till att du har en fungerande anslutning
 
Se till att din telefon har en fungerade internetanslutning. Du kan kontrollera detta genom att öppna ett webbläsarfönster och gå till en webbplats. Om du har anslutningsproblem, testa dessa steg: [[Anslutningsproblem]].
 
Om webbsidor fungerar men Tribal Wars appen inte fungerar, måste du kontakta din mobilleverantör och systemadministratör och se till att din APN och routern är korrekt konfigurerad för att tillåta icke-webb och socketanslutningar.
 
Kontrollera att Begränsa bakgrundsdata inte är aktiverad
 
Se till att Begränsa bakgrundsdata inte är aktiverad för Tribal Wars appen och Google tjänster på din enhet.
 
1. Öppna enhetens Inställningar.
2. Gå till Dataanvändning.
3. Scrolla neråt och öppna Tribal Wars dataanvändning.
4. Scrolla neråt och se till att Begränsa bakgrundsdata är inaktiverat.
5. Upprepa stegen ovan för Google tjänster.
6. Dessutom, se till att Begränsa bakgrundsdata inte är aktiverat under Dataanvändning.
 
Kanske du bara behöver ändra inställningarna för notifikationer i appen
 
1. Öppna Tribal Wars appen.
2. Tryck på kistan för inställningar.
3. Välj Aviseringar.
I denna menu hittar du olika val för push aviseringar och notifikationer. Ändra det så det är som du vill ha det.
 
Om meddelanden fortfarande tar för lång tid att nå din telefon
 
Vi rekommenderar att du:
* Rebootar telefonen (Stäng av den och sätt på den igen).
* Testa med en annan anslutning. Om du är ansluten via Wi-Fi, testa en mobil anslutning och vice versa.
* Återställ app inställningar genom att gå till Inställningar> Programhanterare> Meny-knappen> Återställ programinställningar.
* Se till att lämna telefonen ansluten till en strömkälla (för att förhindra energisparläget från att aktiveras) när den är ansluten till Wi-Fi när en mobil dataanslutning inte är tillgänglig.
* Logga ut från Tribal Wars appen och logga in igen.
* Testa att installera Push Notifications Fixer och /eller DNSet på din enhet och se om det hjälper.
* Om du ofta uppkopplad via Wi-Fi, kontrollera Wi-Fi-policy (Inställningar> Wi-Fi> Meny-knappen> Avancerat> Behåll Wi-Fi i viloläge) och kontrollera att den är inställd på Alltid.
* Avinstallera och installera om Tribal Wars appen
* Avinstallera alla ”task killers”. Dessa kan förhindra appen från att ta emot meddelanden om du inte är inne på appen.
 
 
Enhets specifika instruktioner
 
* För OS 4.1+ enheter
** I Inställningar> Dataanvändning> Meny-knappen, se till att automatisk synkronisering är aktiverad.
** I Inställningar> Dataanvändning> Tribal Wars> Meny-knappen se till att Begränsa bakgrundsdata inte är markerad.
* För OS 4.3+ enheter
** Se till att alla behörigheter för Tribal Wars är inställda till PÅ i App Ops.
* För OS 4.4+ enheter
** Se till att Wi-Fi-optimering inte är aktiverat i Inställningar> Wi-Fi> Meny-knappen> Avancerat> Wi-Fi optimering.
 
* För OS 5.0+ enheter
** Se till att du har inaktiverat prioritetsläget eller att du har tillåtit Tribal Wars meddelanden i prioritetsläget.
* För HTC enheter
** Prova att stänga av Snabb uppstart i Enhetsinställningar> Ström> Snabb uppstart (se till att detta alternativ är avmarkerat).
** Du kan också prova att stänga av Energispar, Extremt Energisparläge och Viloläge. Starta om enheten när du har ändrat inställningarna för att säkerställa att ändringarna tillämpas.
Om inga av ovanstående steg hjälper, är det möjligt att du inte får uppdateringar från Googles push tjänster eller att inställningarna för Wi-Fi eller mobildata är felkonfigurerade
 


Varför kan jag inte ansluta? [[Anslutningsproblem]]
Varför kan jag inte ansluta? [[Anslutningsproblem]]

Versionen från 5 april 2016 kl. 21.52

Varför blir mina meddelanden fördröjda?

Se till att du har en fungerande anslutning

Se till att din telefon har en fungerade internetanslutning. Du kan kontrollera detta genom att öppna ett webbläsarfönster och gå till en webbplats. Om du har anslutningsproblem, testa dessa steg: Anslutningsproblem.

Om webbsidor fungerar men Tribal Wars appen inte fungerar, måste du kontakta din mobilleverantör och systemadministratör och se till att din APN och routern är korrekt konfigurerad för att tillåta icke-webb och socketanslutningar.

Kontrollera att Begränsa bakgrundsdata inte är aktiverad

Se till att Begränsa bakgrundsdata inte är aktiverad för Tribal Wars appen och Google tjänster på din enhet.

1. Öppna enhetens Inställningar. 2. Gå till Dataanvändning. 3. Scrolla neråt och öppna Tribal Wars dataanvändning. 4. Scrolla neråt och se till att Begränsa bakgrundsdata är inaktiverat. 5. Upprepa stegen ovan för Google tjänster. 6. Dessutom, se till att Begränsa bakgrundsdata inte är aktiverat under Dataanvändning.

Kanske du bara behöver ändra inställningarna för notifikationer i appen

1. Öppna Tribal Wars appen. 2. Tryck på kistan för inställningar. 3. Välj Aviseringar. I denna menu hittar du olika val för push aviseringar och notifikationer. Ändra det så det är som du vill ha det.

Om meddelanden fortfarande tar för lång tid att nå din telefon

Vi rekommenderar att du:

  • Rebootar telefonen (Stäng av den och sätt på den igen).
  • Testa med en annan anslutning. Om du är ansluten via Wi-Fi, testa en mobil anslutning och vice versa.
  • Återställ app inställningar genom att gå till Inställningar> Programhanterare> Meny-knappen> Återställ programinställningar.
  • Se till att lämna telefonen ansluten till en strömkälla (för att förhindra energisparläget från att aktiveras) när den är ansluten till Wi-Fi när en mobil dataanslutning inte är tillgänglig.
  • Logga ut från Tribal Wars appen och logga in igen.
  • Testa att installera Push Notifications Fixer och /eller DNSet på din enhet och se om det hjälper.
  • Om du ofta uppkopplad via Wi-Fi, kontrollera Wi-Fi-policy (Inställningar> Wi-Fi> Meny-knappen> Avancerat> Behåll Wi-Fi i viloläge) och kontrollera att den är inställd på Alltid.
  • Avinstallera och installera om Tribal Wars appen
  • Avinstallera alla ”task killers”. Dessa kan förhindra appen från att ta emot meddelanden om du inte är inne på appen.


Enhets specifika instruktioner

  • För OS 4.1+ enheter
    • I Inställningar> Dataanvändning> Meny-knappen, se till att automatisk synkronisering är aktiverad.
    • I Inställningar> Dataanvändning> Tribal Wars> Meny-knappen se till att Begränsa bakgrundsdata inte är markerad.
  • För OS 4.3+ enheter
    • Se till att alla behörigheter för Tribal Wars är inställda till PÅ i App Ops.
  • För OS 4.4+ enheter
    • Se till att Wi-Fi-optimering inte är aktiverat i Inställningar> Wi-Fi> Meny-knappen> Avancerat> Wi-Fi optimering.
  • För OS 5.0+ enheter
    • Se till att du har inaktiverat prioritetsläget eller att du har tillåtit Tribal Wars meddelanden i prioritetsläget.
  • För HTC enheter
    • Prova att stänga av Snabb uppstart i Enhetsinställningar> Ström> Snabb uppstart (se till att detta alternativ är avmarkerat).
    • Du kan också prova att stänga av Energispar, Extremt Energisparläge och Viloläge. Starta om enheten när du har ändrat inställningarna för att säkerställa att ändringarna tillämpas.

Om inga av ovanstående steg hjälper, är det möjligt att du inte får uppdateringar från Googles push tjänster eller att inställningarna för Wi-Fi eller mobildata är felkonfigurerade


Varför kan jag inte ansluta? Anslutningsproblem