Android: Skillnad mellan sidversioner
Ingen redigeringssammanfattning |
Ingen redigeringssammanfattning |
||
Rad 24: | Rad 24: | ||
Endast en Android enhet i taget kan få push notifikationer, och det är den som sist anslöt till kontot. | Endast en Android enhet i taget kan få push notifikationer, och det är den som sist anslöt till kontot. | ||
[[Push notifikationer]] | Felsökning för [[Push notifikationer]] | ||
'''Appen loggar ut mig oväntat.''' | '''Appen loggar ut mig oväntat.''' |
Versionen från 12 april 2016 kl. 11.12
Vilka är minimum systemkraven för att spela Tribal Wars?
ARMv7 processor min. 256MB RAM min. Android version 2.3 23MB fritt internt minne
Jag kan inte hitta / installera appen.
Om din enhet inte uppfyller minimum kraven, kommer du inte kunna köra Tribal Wars appen. Om du kan ladda ner appen men inte installera den betyder det att du har för lite fritt utrymme på din enhet. Säkerställ att du har tillräckligt med ledig plats, så du kan installera Tribal Wars appen.
Jag kan inte logga in.
Vänligen kontrollera din internetanslutning, Du behöver en stabil internetanslutning för att kunna köra appen och logga in. Kontrollera även att du har valt rätt språkversion, så du har ett registrerat konto på servern. Om du tidigare använt en "Spela nu" session, måste du gå in på samma session genom att klicka på knappen med "Fortsätt spela". Om detta inte hjälper, kontrollera din programhanterare i Android inställningarna. Där kan du radera appens data, från din Tribal Wars app. VARNING! Radera inte din apps data om du ännu inte registrerat ditt konto från en tidigare "Spela nu" session!
Jag kan inte ladda ner appen! Jag får ett meddelande som lyder "Appen är inte tillgänglig i ditt land".
Kontrollera så du inte har någon app igång som låter dig ändra plats medan du försöker ladda ner appen.
Jag får inga push notifikationer.
Endast en Android enhet i taget kan få push notifikationer, och det är den som sist anslöt till kontot.
Felsökning för Push notifikationer
Appen loggar ut mig oväntat.
Vänligen kontrollera din internetanslutning, Du behöver en stabil internetanslutning för att kunna köra appen och logga in. Kontrollera även att du angett rätt språkversion så det är där du har ditt konto. Om du tidigare använt en "Spela nu" session, måste du gå in på samma session genom att klicka på knappen med "Fortsätt spela". Om detta inte hjälper, kontrollera din programhanterare i Android inställningarna. Där kan du radera appens data, från din Tribal Wars app. VARNING! Radera inte din apps data om du ännu inte registrerat ditt konto från en tidigare "Spela nu" session!
Om detta inte hjälper dig lösa problemen ber vi dig vänligen använda supportsystemet för att kontakta vår kundsupport så vi kan ge dig mer övergripande support och komma åt eventuell data för kontot som kan hjälpa dig med dina problem
Varför blir mina meddelanden fördröjda?
Se till att du har en fungerande anslutning
Se till att din telefon har en fungerade internetanslutning. Du kan kontrollera detta genom att öppna ett webbläsarfönster och gå till en webbplats. Om du har anslutningsproblem, testa dessa steg: Anslutningsproblem.
Om webbsidor fungerar men Tribal Wars appen inte fungerar, måste du kontakta din mobilleverantör och systemadministratör och se till att din APN och routern är korrekt konfigurerad för att tillåta icke-webb och socketanslutningar.
Kontrollera att Begränsa bakgrundsdata inte är aktiverad
Se till att Begränsa bakgrundsdata inte är aktiverad för Tribal Wars appen och Google tjänster på din enhet.
- Öppna enhetens Inställningar.
- Gå till Dataanvändning.
- Scrolla neråt och öppna Tribal Wars dataanvändning.
- Scrolla neråt och se till att Begränsa bakgrundsdata är inaktiverat.
- Upprepa stegen ovan för Google tjänster.
- Dessutom, se till att Begränsa bakgrundsdata inte är aktiverat under Dataanvändning.
Kanske du bara behöver ändra inställningarna för notifikationer i appen
- Öppna Tribal Wars appen.
- Tryck på kistan för inställningar.
- Välj Aviseringar.
I denna menu hittar du olika val för push aviseringar och notifikationer. Ändra det så det är som du vill ha det.
Om meddelanden fortfarande tar för lång tid att nå din telefon
Vi rekommenderar att du:
- Rebootar telefonen (Stäng av den och sätt på den igen).
- Testa med en annan anslutning. Om du är ansluten via Wi-Fi, testa en mobil anslutning och vice versa.
- Återställ app inställningar genom att gå till Inställningar> Programhanterare> Meny-knappen> Återställ programinställningar.
- Se till att lämna telefonen ansluten till en strömkälla (för att förhindra energisparläget från att aktiveras) när den är ansluten till Wi-Fi när en mobil dataanslutning inte är tillgänglig.
- Logga ut från Tribal Wars appen och logga in igen.
- Testa att installera Push Notifications Fixer och /eller DNSet på din enhet och se om det hjälper.
- Om du ofta uppkopplad via Wi-Fi, kontrollera Wi-Fi-policy (Inställningar> Wi-Fi> Meny-knappen> Avancerat> Behåll Wi-Fi i viloläge) och kontrollera att den är inställd på Alltid.
- Avinstallera och installera om Tribal Wars appen
- Avinstallera alla ”task killers”. Dessa kan förhindra appen från att ta emot meddelanden om du inte är inne på appen.
Enhets specifika instruktioner
- För OS 4.1+ enheter
- I Inställningar> Dataanvändning> Meny-knappen, se till att automatisk synkronisering är aktiverad.
- I Inställningar> Dataanvändning> Tribal Wars> Meny-knappen se till att Begränsa bakgrundsdata inte är markerad.
- För OS 4.3+ enheter
- Se till att alla behörigheter för Tribal Wars är inställda till PÅ i App Ops.
- För OS 4.4+ enheter
- Se till att Wi-Fi-optimering inte är aktiverat i Inställningar> Wi-Fi> Meny-knappen> Avancerat> Wi-Fi optimering.
- För OS 5.0+ enheter
- Se till att du har inaktiverat prioritetsläget eller att du har tillåtit Tribal Wars meddelanden i prioritetsläget.
- För HTC enheter
- Prova att stänga av Snabb uppstart i Enhetsinställningar> Ström> Snabb uppstart (se till att detta alternativ är avmarkerat).
- Du kan också prova att stänga av Energispar, Extremt Energisparläge och Viloläge. Starta om enheten när du har ändrat inställningarna för att säkerställa att ändringarna tillämpas.
Om inga av ovanstående steg hjälper, är det möjligt att du inte får uppdateringar från Googles push tjänster eller att inställningarna för Wi-Fi eller mobildata är felkonfigurerade