Anslutningsproblem

Från Tribalwars Wiki SE
Version från den 5 april 2016 kl. 21.01 av SuperNova (diskussion | bidrag) (Skapade sidan med 'Vanligtvis orsakas detta av ett problem med din internetanslutning eller inställningarna på telefonen. Försök dessa steg för att fixa din anslutning: -Starta om telefon...')
(skillnad) ← Äldre version | Nuvarande version (skillnad) | Nyare version → (skillnad)
Hoppa till navigering

Vanligtvis orsakas detta av ett problem med din internetanslutning eller inställningarna på telefonen.

Försök dessa steg för att fixa din anslutning:

-Starta om telefonen (Stäng av den och sätt på den igen).

-Uppdatera Tribal Wars appen till den senaste versionen. Gå till Google Play på din Androidenhet.

-Starta och stäng av flygplansläget (Android Inställningar> Trådlöst och nätverk> Mer ...> Flygplansläge).

-Kontrollera att dataöverföring är aktiverad (Android-inställningar> Dataanvändning> Mobildata).

-Gå till Android Inställningar> Dataanvändning> Meny-knappen>, kontrollera att Begränsa bakgrundsdata inte är markerad.

-Stäng av och starta om Wi-Fi (Android-inställningar> Wi-Fi).

-Försök ansluta till olika Wi-Fi-hotspots.

-Om du ofta är uppkopplad via Wi-Fi, kontrollera Wi-Fi-policyn (Android-inställningar> Wi-Fi> Meny-knappen> Avancerat> Behåll Wi-Fi i viloläge) och kontrollera att den är inställd på "Alltid."

-Starta om Wi-Fi-router.

-Kontakta din mobiloperatör och se till att dina APN-inställningar är rätt konfigurerade.

-Ta bort och installera om Tribal Wars appen (Detta kommer att radera din historik)

-Uppgradera operativsystemet Android till den senaste versionen för din enhet.

-Om du har möjlighet att ansluta via Wi-Fi, men inte på mobilanslutning (EDGE / 2G / 3G / 4G), dubbelkolla din APN konfiguration med din mobiloperatör.