Anslutningsproblem
Vanligtvis orsakas detta av ett problem med din internetanslutning eller inställningarna på telefonen.
Försök dessa steg för att fixa din anslutning:
-Starta om telefonen (Stäng av den och sätt på den igen).
-Uppdatera Tribal Wars appen till den senaste versionen. Gå till Google Play på din Androidenhet.
-Starta och stäng av flygplansläget (Android Inställningar> Trådlöst och nätverk> Mer ...> Flygplansläge).
-Kontrollera att dataöverföring är aktiverad (Android-inställningar> Dataanvändning> Mobildata).
-Gå till Android Inställningar> Dataanvändning> Meny-knappen>, kontrollera att Begränsa bakgrundsdata inte är markerad.
-Stäng av och starta om Wi-Fi (Android-inställningar> Wi-Fi).
-Försök ansluta till olika Wi-Fi-hotspots.
-Om du ofta är uppkopplad via Wi-Fi, kontrollera Wi-Fi-policyn (Android-inställningar> Wi-Fi> Meny-knappen> Avancerat> Behåll Wi-Fi i viloläge) och kontrollera att den är inställd på "Alltid."
-Starta om Wi-Fi-router.
-Kontakta din mobiloperatör och se till att dina APN-inställningar är rätt konfigurerade.
-Ta bort och installera om Tribal Wars appen (Detta kommer att radera din historik)
-Uppgradera operativsystemet Android till den senaste versionen för din enhet.
-Om du har möjlighet att ansluta via Wi-Fi, men inte på mobilanslutning (EDGE / 2G / 3G / 4G), dubbelkolla din APN konfiguration med din mobiloperatör.