Anslutningsproblem

Från Tribalwars Wiki SE
Version från den 5 april 2016 kl. 21.05 av SuperNova (diskussion | bidrag)
(skillnad) ← Äldre version | Nuvarande version (skillnad) | Nyare version → (skillnad)
Hoppa till navigering

Vanligtvis orsakas detta av ett problem med din internetanslutning eller inställningarna på telefonen.

Försök dessa steg för att fixa din anslutning:

  • Starta om telefonen (Stäng av den och sätt på den igen).
  • Uppdatera Tribal Wars appen till den senaste versionen. Gå till Google Play på din Androidenhet.
  • Starta och stäng av flygplansläget (Android Inställningar> Trådlöst och nätverk> Mer ...> Flygplansläge).
  • Kontrollera att dataöverföring är aktiverad (Android-inställningar> Dataanvändning> Mobildata).
  • Gå till Android Inställningar> Dataanvändning> Meny-knappen>, kontrollera att Begränsa bakgrundsdata inte är markerad.
  • Stäng av och starta om Wi-Fi (Android-inställningar> Wi-Fi).
  • Försök ansluta till olika Wi-Fi-hotspots.
  • Om du ofta är uppkopplad via Wi-Fi, kontrollera Wi-Fi-policyn (Android-inställningar> Wi-Fi> Meny-knappen> Avancerat> Behåll Wi-Fi i viloläge) och kontrollera att den är inställd på "Alltid."
  • Starta om Wi-Fi-router.
  • Kontakta din mobiloperatör och se till att dina APN-inställningar är rätt konfigurerade.
  • Ta bort och installera om Tribal Wars appen (Detta kommer att radera din historik)
  • Uppgradera operativsystemet Android till den senaste versionen för din enhet.
  • Om du har möjlighet att ansluta via Wi-Fi, men inte på mobilanslutning (EDGE / 2G / 3G / 4G), dubbelkolla din APN konfiguration med din mobiloperatör.