Guld mynt: Skillnad mellan sidversioner

Från Tribalwars Wiki SE
Hoppa till navigering
(Skapade sidan med 'Guld mynts systemet är en av två möjliga inställningar en värld kan ha för att producera adelsmän. Det andra systemet är packet systemet. == Guld mynts i...')
 
 
(5 mellanliggande sidversioner av 2 användare visas inte)
Rad 1: Rad 1:
Guld mynts systemet är en av två möjliga inställningar en värld kan ha för att producera [[Adelsman|adelsmän]].  
Guldmynts systemet är en av två möjliga inställningar en värld kan ha för att producera [[Adelsman|adelsmän]].  
Det andra systemet är packet systemet.  
Det andra systemet är [[Paket|paket]] systemet.  




Rad 9: Rad 9:
1. Du behöver tillräckligt med farmplats. 1 adelsman tar 100 farmplatser.
1. Du behöver tillräckligt med farmplats. 1 adelsman tar 100 farmplatser.


2. Du måste ha tillräckligt med guldmynt lagrat. Guldmynt lagras från [[Akademi|Akademin]] och kostar oftast 28000 [[Fil:Holz.png‎]] 30000 [[Fil:Lehm.png‎]] 25000 [[Fil:Eisen.png‎]]
2. Du måste ha tillräckligt med guldmynt lagrat. Guldmynt lagras från [[Akademi|Akademin]] och har ett grundpris på [[Fil:Holz.png‎]]28000 [[Fil:Lehm.png‎]]30000 [[Fil:Eisen.png‎]]25000
Detta betyder att när du har rekryterat din tredje adelsman, så har du myntat 6 guld mynt (1+ 2 + 3 = 6).


There are three requirements that must be met before you can create a nobleman.
3. Du behöver resurser för att rekrytera en adelsman.
[[Fil:Holz.png‎]]40000 [[Fil:Lehm.png‎]]50000 [[Fil:Eisen.png‎]]50000


1. You need enough farm space - [[Nobleman|noblemen]] require 100 farm space in order to be built. Första adelsmannen som du skapar, kostar 1 mynt, andra kostar 2 mynt och vidare. Detta betyder att när du har rekryterat din tredje adelsman, så har du myntat 6 guld mynt (1+ 2 + 3 = 6).
Allteftersom världen blir äldre förminskas guldmynts kostnaden av versionens spelledning. Men, vissa världar startar med förminskade guldmynts kostnader.  


2. You need to have enough gold coins stored. Coins are minted in the [[Academy]] and typically cost {{res|28000|30000|25000}}. The first noble you train will require one coin, the second two coins, and so on. This means by the time you've trained your third noble you will have minted at six coins (1 + 2 + 3 = 6).
[[Fil:Untitled-2.png]]
 
3. You need enough resources to train the nobleman: {{res|40000 |50000|50000}}.
 
As worlds progress the cost of gold coins normally is reduced by the game management team. However, some worlds do launch with reduced costs.

Nuvarande version från 31 mars 2011 kl. 20.29

Guldmynts systemet är en av två möjliga inställningar en värld kan ha för att producera adelsmän. Det andra systemet är paket systemet.


Guld mynts information

Det är tre stycken saker som måste uppfyllas före du kan skapa en adelsman.

1. Du behöver tillräckligt med farmplats. 1 adelsman tar 100 farmplatser.

2. Du måste ha tillräckligt med guldmynt lagrat. Guldmynt lagras från Akademin och har ett grundpris på Holz.png28000 Lehm.png30000 Eisen.png25000 Detta betyder att när du har rekryterat din tredje adelsman, så har du myntat 6 guld mynt (1+ 2 + 3 = 6).

3. Du behöver resurser för att rekrytera en adelsman. Holz.png40000 Lehm.png50000 Eisen.png50000

Allteftersom världen blir äldre så förminskas guldmynts kostnaden av versionens spelledning. Men, vissa världar startar med förminskade guldmynts kostnader.

Untitled-2.png