Guld mynt

Från Tribalwars Wiki SE
Version från den 25 mars 2011 kl. 18.03 av The Conqueror (diskussion | bidrag) (Skapade sidan med 'Guld mynts systemet är en av två möjliga inställningar en värld kan ha för att producera adelsmän. Det andra systemet är packet systemet. == Guld mynts i...')
(skillnad) ← Äldre version | Nuvarande version (skillnad) | Nyare version → (skillnad)
Hoppa till navigering

Guld mynts systemet är en av två möjliga inställningar en värld kan ha för att producera adelsmän. Det andra systemet är packet systemet.


Guld mynts information

Det är tre stycken saker som måste uppfyllas före du kan skapa en adelsman.

1. Du behöver tillräckligt med farmplats. 1 adelsman tar 100 farmplatser.

2. Du måste ha tillräckligt med guldmynt lagrat. Guldmynt lagras från Akademin och kostar oftast 28000 Holz.png 30000 Lehm.png 25000 Eisen.png

There are three requirements that must be met before you can create a nobleman.

1. You need enough farm space - noblemen require 100 farm space in order to be built. Första adelsmannen som du skapar, kostar 1 mynt, andra kostar 2 mynt och så vidare. Detta betyder att när du har rekryterat din tredje adelsman, så har du myntat 6 guld mynt (1+ 2 + 3 = 6).

2. You need to have enough gold coins stored. Coins are minted in the Academy and typically cost Wood: 28000 Clay: 30000 Iron: 25000. The first noble you train will require one coin, the second two coins, and so on. This means by the time you've trained your third noble you will have minted at six coins (1 + 2 + 3 = 6).

3. You need enough resources to train the nobleman: Wood: 40000 Clay: 50000 Iron: 50000.

As worlds progress the cost of gold coins normally is reduced by the game management team. However, some worlds do launch with reduced costs.