Världsinställningar: Skillnad mellan sidversioner
Ingen redigeringssammanfattning |
|||
Rad 69: | Rad 69: | ||
== | == Kommando blockad == | ||
Kommando blockad betyder att en viss tid automatiskt är insatt mellan en attack som har skickats för "fort". Standarden är 100ms. (millisekunder) | |||
Detta betyder att om du har lyckats skicka två attacker varav en tar 1:00:33:347 att landa (timmar, minuter, sekunder, millisekunder) och den andra tar 1:00:33:349, så kommer systemet automatiskt att göra så att din andra attack landar 1:00:33:447 istället, beroende på hur inställningen i kommando blockad ser ut. | |||
Versionen från 9 maj 2011 kl. 15.08
Spelhastighet
Hastigheten på en värld bestämmer hur fort saker produceras och färdas. Detta inkluderar hastigheten på byggnadstiden, färdtiden för enheter, färdtiden för handelsmän, resurs produktion och den dagliga ökande procentbaren för Paladins chans att hitta nya föremål.
Enhetshastighet
Unit Speed is the factor with which in particular the standard unit speed of units on a world is multiplied. To get the actual unit speed on any particular world, divide the default speed with the World Speed and the Unit Speed.
For example, a Spearman unit, with a standard speed of 6 minutes per map field, on a Speed 2 world with a Unit Speed of 1.5 will take 6 / 2 / 1.5 = 2 minutes to cross a single map field.
Paladin
En Paladin är enkel, men ändå kraftfull enhet som kan bli rekryterad vid en Staty, men Paldin måste vara aktiverad på världen för att detta ska vara möjligt. En Paladin kan utrustas med olika föremål som kan ge dig olika bonusar, det finns två olika typer av föremål, nya föremål och gamla föremål.
Bågskyttar
Inställningen bestämmer om det ska finnas Bågskyttar och Beriden bågskyttar aktiverat på världen eller inte.
Kyrka
Inställningen bestämmer om det ska finnas Kyrkor och Första kyrkan aktiverat på världen eller inte.
Adelsmän
Det finns två stycken inställningar som kan användas för att rekrytera en adelsman. Guldmynt systemet och Paket systemet. En värld kan endast ha en av dessa inställningar.
Moral
Vänligen se Moral för mer information.
Bonus byar
Vänlige se Bonus byar för mer information.
Forsknings system
Vänligen se Forsknings system för mer information.
Nybörjarskydd
Nybörjarskydd är en inställning som relegerar hur länge en spelare inte kan bli attackerad efter att han/hon har gått med i världen. Inställningen gör så att nya spelare kan "hitta sina " fötter i spelet, före de attackerar sina grannar. Nybörjarskyddet är generellt inställt på antal dagar som kan variera mellan 2 till 5.
Stamgräns
Stamgränsen kontrollerar hur många medlemmar det kan vara med i en stam som mest.
Militia
Indicates whether or not the Militia unit is available for summoning.
Inställningen bestämmer om Milis enheten är tillgänglig på världen eller inte.
Kontohanteraren
Inställningen bestämmer om Kontohanteraren är tillgänglig för premiumanvändare eller inte.
Stamkrig
Stamkrig är en funktion som låter krigande stammar att föra statistik på sina framgångar och motgångar i sina krig. Både nuvarande och avslutade krig.
Startposition
Inställningen bestämmer om det ska vara möjligt för spelare att välja startposition när de börjar på en värld, d.v.s var någonstans deras by ska hamna. Följande alternativ finns att välja mellan: Nordväst, Nordost, Sydväst, Sydost och Slumpmässig.
Kommando blockad
Kommando blockad betyder att en viss tid automatiskt är insatt mellan en attack som har skickats för "fort". Standarden är 100ms. (millisekunder) Detta betyder att om du har lyckats skicka två attacker varav en tar 1:00:33:347 att landa (timmar, minuter, sekunder, millisekunder) och den andra tar 1:00:33:349, så kommer systemet automatiskt att göra så att din andra attack landar 1:00:33:447 istället, beroende på hur inställningen i kommando blockad ser ut.