Världsinställningar: Skillnad mellan sidversioner
Denea (diskussion | bidrag) (→Milis) |
|||
Rad 4: | Rad 4: | ||
== Enhetshastighet == | == Enhetshastighet == | ||
Enhetshastigheten är det som bestämmer hur fort enheter färdas över fälten som finns på kartan. För att få den exakta enhetshastigheten på en slumpmässig värld, dela standardhastigheten med spelhastigheten och enhetshastigheten. | |||
Till exempel, en Spjutman med en standardhastighet på 6 minuter per fält, på en värld med spelhastighet 2 och enhetshastighet 1.5 kommer att ta 6 /2 / 1.5 = 2 minuter för att korsa ett fält på kartan. | |||
== Paladin == | == Paladin == |
Versionen från 12 maj 2011 kl. 17.39
Spelhastighet
Hastigheten på en värld bestämmer hur fort saker produceras och färdas. Detta inkluderar hastigheten på byggnadstiden, färdtiden för enheter, färdtiden för handelsmän, resurs produktion och den dagliga ökande procentbaren för Paladins chans att hitta nya föremål.
Enhetshastighet
Enhetshastigheten är det som bestämmer hur fort enheter färdas över fälten som finns på kartan. För att få den exakta enhetshastigheten på en slumpmässig värld, dela standardhastigheten med spelhastigheten och enhetshastigheten.
Till exempel, en Spjutman med en standardhastighet på 6 minuter per fält, på en värld med spelhastighet 2 och enhetshastighet 1.5 kommer att ta 6 /2 / 1.5 = 2 minuter för att korsa ett fält på kartan.
Paladin
En Paladin är enkel, men ändå kraftfull enhet som kan bli rekryterad vid en Staty, men Paldin måste vara aktiverad på världen för att detta ska vara möjligt. En Paladin kan utrustas med olika föremål som kan ge dig olika bonusar, det finns två olika typer av föremål, nya föremål och gamla föremål.
Bågskyttar
Inställningen bestämmer om det ska finnas Bågskyttar och Beriden bågskyttar aktiverat på världen eller inte.
Kyrka
Inställningen bestämmer om det ska finnas Kyrkor och Första kyrkan aktiverat på världen eller inte.
Adelsmän
Det finns två stycken inställningar som kan användas för att rekrytera en adelsman. Guldmynt systemet och Paket systemet. En värld kan endast ha en av dessa inställningar.
Moral
Vänligen se Moral för mer information.
Bonus byar
Vänlige se Bonus byar för mer information.
Forsknings system
Vänligen se Forsknings system för mer information.
Nybörjarskydd
Nybörjarskydd är en inställning som relegerar hur länge en spelare inte kan bli attackerad efter att han/hon har gått med i världen. Inställningen gör så att nya spelare kan "hitta sina " fötter i spelet, före de attackerar sina grannar. Nybörjarskyddet är generellt inställt på antal dagar som kan variera mellan 2 till 5.
Stamgräns
Stamgränsen kontrollerar hur många medlemmar det kan vara med i en stam som mest.
Milis
Inställningen bestämmer om Milis enheten är tillgänglig på världen eller inte.
Kontohanteraren
Inställningen bestämmer om Kontohanteraren är tillgänglig för premiumanvändare eller inte.
Stamkrig
Stamkrig är en funktion som låter krigande stammar att föra statistik på sina framgångar och motgångar i sina krig. Både nuvarande och avslutade krig.
Startposition
Inställningen bestämmer om det ska vara möjligt för spelare att välja startposition när de börjar på en värld, d.v.s var någonstans deras by ska hamna. Följande alternativ finns att välja mellan: Nordväst, Nordost, Sydväst, Sydost och Slumpmässig.
Kommando blockad
Kommando blockad betyder att en viss tid automatiskt är insatt mellan en attack som har skickats för "fort". Standarden är 100ms. (millisekunder) Detta betyder att om du har lyckats skicka två attacker varav en tar 1:00:33:347 att landa (timmar, minuter, sekunder, millisekunder) och den andra tar 1:00:33:349, så kommer systemet automatiskt att göra så att din andra attack landar 1:00:33:447 istället, beroende på hur inställningen i kommando blockad ser ut.