Stridssystemet
Grunderna om hur man anfaller, skickar support och spejare på andra spelare finner du här.
- Paladinvapen
- Info
Bilderna nedan måste korrigeras.
Grunder
Samlingsplatsen: Den centrala punkten för din truppkoordinering.
Anfall: Lär dig hur man anfaller andra spelare.
Försvar: Försvara dig mot din anfallare!
Assistans: Så här hjälper du dina vänner
Hastighet: Lär dig mer om snabbheten på dina enheter.
Muren: Muren och dess roll i en strid.
Spejare: Så här får du information om din fiende.
Paladin: En väldigt stark och multifunktionell enhet.
Vapenkammaren: Rusta din paladin med ett föremål.
Avancerat
Moral
Moral är ett skydd för nya spelare. Det räknas fram genom att analysera poängen mellan anfallaren och försvararen. En spelare brukar normalt sätt, attackera med 100% moral men om du anfaller en spelare som är mycket mindre än dig själv slåss dina trupper sämre. Exempel: Om du attackerar en spelare som du har 45% moral mot, så kommer dina trupper att slåss med 45% styrka. Om en mindre spelare attackerar en större spelare, så får den mindre ingen bonus. Den maximala moralen är alltid 100%.
Tid är också en faktor i uträkningarna av moralen. Den använder informationen om när spelaren gick med i världen. Om en liten spelare har spelat länge på en värld och har lite poäng, så kommer moralen att stiga upp till 50%.
Du kan hitta en moral kalkylator i simulatorn. Skriv bara in ditt mål och dina egna poäng för att få fram moralen.