Stridssystemet: Skillnad mellan sidversioner

Från Tribalwars Wiki SE
Hoppa till navigering
Ingen redigeringssammanfattning
Rad 41: Rad 41:




'''Moral'''
[[Moral]]
 
Moral är ett skydd för nya spelare. Det räknas fram genom att analysera poängen mellan anfallaren och försvararen. En spelare brukar normalt sätt, attackera med 100% moral men om du anfaller en spelare som är mycket mindre än dig själv slåss dina trupper sämre.
Exempel: Om du attackerar en spelare som du har 45% moral mot, så kommer dina trupper att slåss med 45% styrka.
Om en mindre spelare attackerar en större spelare, så får den mindre ingen bonus. Den maximala moralen är alltid 100%.
 
Tid är också en faktor i uträkningarna av moralen. Den använder informationen om när spelaren gick med i världen. Om en liten spelare har spelat länge på en värld och har lite poäng, så kommer moralen att stiga upp till 50%.
 
Du kan hitta en moral kalkylator i simulatorn. Skriv bara in ditt mål och dina egna poäng för att få fram moralen.

Versionen från 15 mars 2011 kl. 19.50

Tillbaka till Huvudsida.

Hur man krigar

Grunderna om hur man anfaller, skickar support och spejare på andra spelare finner du här.

  • Paladinvapen
  • Info

Bilderna nedan måste korrigeras.


Grunder

Här får du information om hur du anfaller, assisterar och försvarar dig själv.


Place.pngSamlingsplatsen: Den centrala punkten för din truppkoordinering.

Attack.pngAnfall: Lär dig hur man anfaller andra spelare.

Barracks.pngFörsvar: Försvara dig mot din anfallare!

Support.pngAssistans: Så här hjälper du dina vänner

Speed.pngHastighet: Lär dig mer om snabbheten på dina enheter.

Wall.pngMuren: Muren och dess roll i en strid.

Unit spy.pngSpejare: Så här får du information om din fiende.

Unit knight.pngPaladin: En väldigt stark och multifunktionell enhet.

Unit knight.pngVapenkammaren: Rusta din paladin med ett föremål.


Avancerat

Här hittar du information om några speciella funktioner och undantag i stridssystemet.


Moral