Stridssystemet

Från Tribalwars Wiki SE
Hoppa till navigering

Tillbaka till Huvudsida.

Hur man krigar

Grunderna om hur man anfaller, skickar support och spejare på andra spelare finner du här.

  • Paladinvapen
  • Info

Bilderna nedan måste korrigeras.


Grunder

Här får du information om hur du anfaller, assisterar och försvarar dig själv.


Place.pngSamlingsplatsen: Den centrala punkten för din truppkoordinering.

Attack.pngAnfall: Lär dig hur man anfaller andra spelare.

Barracks.pngFörsvar: Försvara dig mot din anfallare!

Support.pngAssistans: Så här hjälper du dina vänner

Speed.pngHastighet: Lär dig mer om snabbheten på dina enheter.

Wall.pngMuren: Muren och dess roll i en strid.

Unit spy.pngSpejare: Så här får du information om din fiende.

Unit knight.pngPaladin: En väldigt stark och multifunktionell enhet.

Unit knight.pngVapenkammaren: Rusta din paladin med ett föremål.


Avancerat

Här hittar du information om några speciella funktioner och undantag i stridssystemet.


Moral

Moral är ett skydd för nya spelare. Det räknas fram genom att analysera poängen mellan anfallaren och försvararen. En spelare brukar normalt sätt, attackera med 100% moral men om du anfaller en spelare som är mycket mindre än dig själv slåss dina trupper sämre. Exempel: Om du attackerar en spelare som du har 45% moral mot, så kommer dina trupper att slåss med 45% styrka. Om en mindre spelare attackerar en större spelare, så får den mindre ingen bonus. Den maximala moralen är alltid 100%.

Tid är också en faktor i uträkningarna av moralen. Den använder informationen om när spelaren gick med i världen. Om en liten spelare har spelat länge på en värld och har lite poäng, så kommer moralen att stiga upp till 50%.

Du kan hitta en moral kalkylator i simulatorn. Skriv bara in ditt mål och dina egna poäng för att få fram moralen.